Corina Martin (FAPT): Solicitam...

17/03/2020

72 de evenimente de Street Food...

05/03/2020

ANBCT Romania a incheiat anul 20...

08/01/2020

Cele 7️ produse tradiționale din...

08/01/2020

Masterclass „Bella Italia” dedic...

04/12/2019

Niro Investment Group a semnat c...

01/12/2019

1/5
Please reload

Numărul turiştilor care fac escală la Constanţa a crescut cu 20% de la izbucnirea conflictului dintre Ucraina şi Rusia.

20/07/2014

Statistica arată că de la începutul acestui an, în Portul Constanţa au sosit 64.500 de pasageri cu vasele de croazieră, cu 20% mai mult faţă de tot anul trecut, când au fost 54.000 de pasageri.

Până la finele sezonului de croaziere, ce va fi la mijlocul lui noiembrie, procentul va mai creşte. Dar majorarea nu s-a înregistrat doar la numărul de pasageri, ci şi la durata şederii acestora. Turiştii au ajuns să petreacă aici una-două nopţi, vizitând nu doar oraşul-port, staţiunea Mamaia şi împrejurimile, ci şi Capitala sau alte regiuni ale ţării. România este preferată Ucrainei, datorită securităţii din zonă. „Ca urmare a contextului politic nefavorabil din Ucraina, toate cursele de croazieră au înlocuit în itinerariul lor portul Odessa cu portul Constanţa“, declară Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării.

 

Compania Phoenix Shipping & Trading operează majoritatea navelor fluviale şi maritime care tranzitează România. Anul acesta, 69 de pasagere şi-au anunţat sosirea la Constanţa prin această companie. Următoarele două nave de croazieră care vor sosi săptămâna aceasta, Viking şi Harmony G, au renunţat la Odessa, optând pentru un mic sejur la Constanţa. George Enciu, reprezentantul firmei, confirmă faptul că portul românesc a avut de câştigat de pe urma stării de conflict din zona Ucrainei. „Constanţa era inclusă pe harta escalelor, dar nu ca şedere.

 

Au crescut vizitele, dar şi orele petrecute aici, astfel că turiştii de croazieră au ajuns să stea şi câte două zile“, explică Enciu. În cazul navelor mari de croazieră, cum sunt cele de la compania Costa Crociere, programul de escale este stabilit cu un an înainte. „Constanţa face parte din programul lor oricum. Bulgaria a avut de câştigat de pe urma conflictului din Ucraina. Era ocolită pentru că are porturile mici, dar acum firmele s-au reorientat. Vasele acostează şi în porturile bulgăreşti de la Marea Neagră“, arată Camelia Gearâp, reprezentantul Idu Shipping & Services.

Luni, în portul Constanţa, acostează două nave mari: „Aida Aura“ cu turişti germani şi „Riviera“ cu turişti americani. Vasul „Riviera“ este pentru prima dată la Constanţa. Agenţia Karpaten se ocupă de timpul liber al turiştilor. Pasagerii sunt preluaţi cu autocarele şi plimbaţi unde doresc, contra cost. O excursie costă minimum 50 dolari şi ajunge la sute de dolari, dacă turiştii vor să vadă, de exemplu, castelul Bran. „Numărul acostărilor s-a dublat, pentru că înainte navele erau în trecere.

 

Acum, rămân peste noapte pentru că stau două zile“, afirmă Leontin Şerbănescu, reprezentantul Karpaten. Autorităţile turistice estimează: cei 64.500 de turişti sosiţi chetuiesc în total peste 6 milioane de euro, în şederea din România. „Turismul de croazieră reprezintă o nişă cu un potenţial real, spre care ne concentrăm atenţia în continuare. România trebuie să îşi consolideze strategia de promovare a destinaţiilor româneşti, având în vedere situaţia politică actuală“, mai spune Corina Martin. În topul pasagerilor care sosesc la bordul navelor de croazieră se situează cetăţenii americani, urmaţi îndeaproape de cei francezi, italieni şi germani.

 

Please reload

Parteneri