Organizația HORA susține actuala...

18/09/2019

Ministerul Finantelor a agreat p...

07/08/2019

Specialiștii din industria HoReC...

17/04/2019

​HARTA INTERACTIVĂ a turismului...

13/04/2019

Specialiștii din industria HoReC...

02/04/2019

Hochland relansează gama de spec...

26/03/2019

1/5
Please reload

Piaţa hotelieră locală înghite doar 750 milioane de euro, iar Bucureştiul îşi rezervă o treime din business

08/08/2014

Cele mai mari 20 de companii hoteliere din România au terminat anul trecut cu afaceri de aproape 1 mld. lei, controlând circa 30% din piaţa de profil, hotelurile de patru şi cinci stele fiind cele care domină piaţa, în frunte cu Radisson Blu şi JW Marriott din Capitală.

 

Lista celor mai mari jucători de pe piaţa de profil este com­pletată de companii care con­trolează mai multe unităţi de cazare pe litoral sau în staţiunile balneo-climaterice, fiecare hotel având însă venituri de doar 1-2 milioane de lei.

 

Pe piaţa locală sunt 2.736 de companii cu CAEN-ul „Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare“ care şi-au depus rezultatele financiare pe 2013 şi au avut venituri cumulate de 3,35 mld. lei (758 mil. euro).

Piaţa din România este mai puţin dezvoltată decât multe altele din jur, pre­cum Cehia sau Ungaria, către care, da­torită turismului, mulţi investitori şi-au îndrep­tat atenţia şi au decis să construiască aici ho­teluri sub branduri locale sau internaţionale.

 

„În mare măsură, subdezvoltarea pieţei de hoteluri din România poate fi pusă pe seama lipsei de infrastructură şi a lipsei de promovare a pieţei locale în străinătate“, spune Diana Popescu, CEO al butic-hote­lului Epoque de cinci stele din Bucureşti, care ţinteşte afaceri de două milioane de euro în acest an. Ea mai precizează că Bucureştiul este o altă piaţă faţă de provincie, Capitala reuşind să atragă cele mai multe investiţii şi datorită turismului de business. De altfel, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, în Bucureşti sunt 357 de firme cu CAEN-ul „Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare“, respectiv 13% din total, însă ele realizează o treime din totalul încasărilor din piaţă (peste 1,1 mld. lei).

 

sursa

Please reload

Parteneri