Organizația HORA susține actuala...

18/09/2019

Ministerul Finantelor a agreat p...

07/08/2019

Specialiștii din industria HoReC...

17/04/2019

​HARTA INTERACTIVĂ a turismului...

13/04/2019

Specialiștii din industria HoReC...

02/04/2019

Hochland relansează gama de spec...

26/03/2019

1/5
Please reload

Sase tendinte in HoReCa pentru anul 2015

18/12/2014

Pentru a infrunta cu succes competitia, operatorii de restaurante imbratiseaza noi metode si tehnologii de preparare, arome complexe, meniuri simple si isi adapteaza cat pot de mult oferta, la cererea de pe piata. Aceasta este concluzia companiei de cercetare Technomic, care a creionat cateva tendinte pentru anul viitor, in horeca.  


„Adaptarea la nevoile consumatorilor nu este ceva nou, insa continua sa fie un puternic motor de crestere al afacerii. Clientii vor sa primeasca exact ce isi doresc, atunci cand isi doresc, motiv pentru care, adaptarea se invarte, in prezent, in jurul unor concepte precum sanatate, portii mici, locatii noi“, explica Mary Chapman, director Technomic.  

 

Deci care sunt tendintele ce vor fi tot mai pregnante in 2015?

Iata-le mai jos.  

1. Zambiti! 
Se pune tot mai mult accent pe selfie-uri, pe poze facute de clienti in locatie si apoi urcate pe site-urile de socializare. Mai mult, exista deja branduri care au tot soiul de promotii daca un client multumit isi pune pe Instagram sau Pinterest o poza cu mancarea preferata si o impartaseste cu prietenii.  
  
2. Less is more 
Operatorii de restaurante isi reduc numarul de preparate din meniu, pentru ca potentialii clienti doresc lucrul acesta: portii cat mai mici, dar de calitate. Potrivit Technomic, in SUA, numarul produselor din meniu a scazut in total cu 3% anul acesta, atat la restaurantele de lant, cat si la operatorii independenti. Tot mai multe restaurante prefera sa se concentreze pe acele preparate despre care au certitudinea ca le aduc incasari si pe care le pregatesc cu iscusinta. Astfel, va prima calitatea, in defavoarea cantitatii. 
  
3.Canale alternative 

Livrari de ingrediente la domiciliu, automate, care ofera produse proaspete, precum si alte noi forme similare vor aparea in horeca anul viitor, spune 
Technomic. Toate acestea vor incerca sa fure din cota de piata a restaurantelor traditionale, iar cel mai bun exemplu in acest sens este Amazon.com. In plus, locatiile sunt in competitie si cu segmentul retail, mai precis cu zona gastro din hypermarketuri, care, potrivit companiei de cercetare de piata, a inregistrat cifre mai mari de vanzari decat multe din locatiile horeca. 

4. Bauturi artizanale 
Daca cocktailurile artizanale sunt deja la moda in multe baruri din lume, in 2015 se va contura tot mai mult tendinta catre bauturi racoritoare artizanale, ceaiuri si sucuri de fructe similar preparate etc. Anul acesta, Starbucks a introdus o noua gama de bauturi racoritoare Fizzio in anumite piete, precum si sucul proaspat de fructe Jamba Juice. Cu siguranta, compania va extinde si pe alte piete aceasta oferta, in anul viitor.   

5. Asia - ca inspiratie gastro 
Noul val al bucatariei asiatice va aduce cu sine introducerea de preparate coreene, vietnameze, indiene de tip upscale etc. Technomic spune ca tendinta asiatica se afla pe lista de trenduri a companiei de ani de zile, insa in 2015 aceasta va cunoaste o crestere semnificativa, precum si o diversificare a gusturilor.
  
6. Sanatos si amar! 
Trendul in crestere pentru produse sanatoase se va extinde in horca anul viitor, urmand sa apara diferite mixuri de cafele si ciocolate calde amare, legume crude sau putin tratate termic care sunt pe val, cum ar fi kale si varza de Bruxelles. Aromele amarui si-au facut deja loc in meinurile lantului Dunkin Donuts din SUA, dar si in Tim Hortons, care au introdus cafea selecta prajita special, pentru a obtine un gust amarui intens. Tot mai multi consumatori horeca si-au pregatit papilele gustative pentru a se delecta cu diferite preparate mai mult sau mai putin amarui.  

 

In concluzie, pe masura ce consumatorii isi incorporeaza iesirile la restaurante in vietile lor cotidiene, acestia vor dori sa li se respecte preferintele personale si filosofiile de viata, indifierent unde merg in oras sau ce doresc sa comande. Astfel, este important ca temele culinare din anul viitor sa respecte dorintele clientilor, printre care se numara ingrediente obtinute local, sustenabilitate si trasabilitate a produselor, precum si concepte si gusturi noi, care sa-i surprinda placut si pe care sa le recomande in social media si prietenilor.

 

Cititi tot articolul!

 

Sursa: hrbexpert.ro

Please reload

Parteneri