Organizația HORA susține actuala...

18/09/2019

Ministerul Finantelor a agreat p...

07/08/2019

Specialiștii din industria HoReC...

17/04/2019

​HARTA INTERACTIVĂ a turismului...

13/04/2019

Specialiștii din industria HoReC...

02/04/2019

Hochland relansează gama de spec...

26/03/2019

1/5
Please reload

Barmanul are responsabilitatea de a creste nivelul

06/01/2015

Nascuta in Iasi, Aida Ashor este prima castigatoare a etapei romanesti a competitiei World Class Bartending, cel mai mare concurs de mixologie la nivel international. Acum, cand se apropie a doua editie, Aida si-a dezvaluit planurile pentru HRB expert, intr-un interviu exclusiv.

Cum ai intrat in bartending? 
Eram om de vanzari si am vrut sa incep altceva, motiv pentru care am inceput in Iasi un curs de barmani. Mi-a placut foarte mult sa interactionez cu oamenii, sa le „fur“ zambete, iar directia in care m-am indreptat a fost pur si simplu din pasiune. Mi se pare foarte potrivit pentru mine sa fiu in spatele barului, chiar daca mi-a fost foarte greu la inceput, pentru ca sunt fata.  
 
Este asta o problema, in lumea bartendingului la noi in tara? Se stie ca majoritatea barmanilor sunt barbati.  
Poate fi o problema, pentru ca nu faci chiar toate lucrurile pe care un coleg barbat le face - o fata nu cara marfa, pe de o parte, iar de cealalta parte, unor le este destul de greu sa inteleaga sau sa accepte cat de mult conteaza sa exista o fata in bar.
Am lucrat cateva luni in Iasi si mi-am dat seama ca imi place foarte mult sa fac asta, dupa care am facut un curs complet de bar, care mi-a schimbat total felul in care percep bartendingul. Mi-am dat seama ca este vorba de mult mai mult decat a face un cocktail, am invatat partea de istorie a meseriei, am invatat diferentele dintre un tip de bautura si cealalta, cum sa citesti profilul clientului care vine si iti comanda o bautura etc.  

 

Ce a urmat? 
Am vrut sa plec din Iasi dupa o perioada si am venit in Bucuresti, pentru a deveni un bartender complet. Am avut norocul sa lucrez intr-un bar in care se pune accentul pe calitate, pe dezvoltarea ta ca bartender, pe dorinta de a invata si a progresa. Timp de un an si jumatate am trecut prin multe module de training, de la mixologie la comunicare, am crescut cel mai mult si am inteles despre ce este vorba in meseria asta.

Scoala sau training la locul de munca? 
Sunt lucruri diferite, desi n-ar trebui sa fie. Ele merg mana in mana iar ceea ce inveti in spatele barului in Romania este inca departe de ceea ce se invata la nivel mondial. Ideal este sa ai suficienta experienta in bar si sa faci mai multe cursuri, pentru a reusi sa cresti, sa intelegi industria, dar si pe consumatori. Parerea mea este ca avem barmani foarte buni in Romania, dar, din pacate, nu avem destule locatii care sa le puna in valoare talentul, si implicit sa isi creasca profitul. Dar asta speram ca se va schimba in timp.  

Este cumva si responsabilitatea clientului sa ridice nivelul in domeniu, prin ceea ce consuma?
Nu, cred ca mai degraba este responsabilitatea barmanului de a creste nivelul, prin a invata clientul ce sa ceara. Degeaba faci un curs si inveti lucruri daca tu nu aplici ceea ce ai deprins si ramai la tehnicile mai mult sau mai putin corecte. Trebuie sa transmiti consumatorului ceea ce ai invatat.  

Care este mentalitatea din bransa, referitor la meseria de barman? 
A inceput sa fie un lucru serios, cred ca nu se mai merge doar pe ideea ca faci meseria asta doar pana iti termini facultatea, sau doar pana iti gasesti un job mai bun. Din ce in ce mai multi oameni, atat barmani, cat si consumatori, au inceput sa ia domeniul din ce in ce mai serios, nu mai este vazut doar ca un job de vara.  
  
Care este nivelul consumatorilor din industria ospitalitatii? 
Cred ca suntem inca la inceput, daca ar fi sa ne comparam cu huburi de renume din lume, motiv pentru care cred ca este bine ca Diageo World Class a venit si in Romania, pentru ca ridica standardele si impune anumite cerinte, pentru a putea castiga. In acest fel, si consumatorii au sansa sa vada la ce nivel se poate ajunge. 
Cred ca evoluam destul de repede, atat la nivelul consumatorilor si a cunostintelor lor despre ce comanda, cat si in privinta barmanilor si nivelului lor de pregatire. Observ ca sunt tot mai multi consumatori care sunt deschisi sa incerce noi experiente si chiar cer sa deguste bauturi noi, de care au auzit doar.  

Cum a fost sa castigi prima editie World Class? 
A fost foarte dificil pentru mine, mai ales ca a fost si primul concurs la care am participat, iar acesta este cel mai mare. Nu am crezut ca voi putea merge la o competitie, pentru ca sunt o persoana foarte emotiva si mi-a fost dificil sa vorbesc live, sa explic ceea ce prepar, insa mi-am revenit si eu cred ca am facut o treaba buna. 
Este un concurs foarte complex, care necesita multa pregatire, deoarece treci prin multe probe. Avantajul meu a fost ca m-am pregatit foarte bine, iar pe scena am reusit sa fiu eu insami, sa-mi inving temerile.  

 

Citeste tot inteviul, aici!

 

Tags :

Please reload

Parteneri