Organizația HORA susține actuala...

18/09/2019

Ministerul Finantelor a agreat p...

07/08/2019

Specialiștii din industria HoReC...

17/04/2019

​HARTA INTERACTIVĂ a turismului...

13/04/2019

Specialiștii din industria HoReC...

02/04/2019

Hochland relansează gama de spec...

26/03/2019

1/5
Please reload

Şeful Heineken: Imaginaţi-vă cum va fi la restaurant când pe notă vor fi produse cu TVA de 24% dar şi de 9%. Ar fi bine dacă s-ar trage linie, ar fi mai simplu

De la 1 iunie, o halbă de bere va avea un TVA de 24%, în timp ce o cutie de Coca-Cola va avea un TVA de 9%, după ce Guvernul a decis să reducă taxa pe valoare adăugată la produse alimentare şi la băuturile răcoritoare, însă nu şi la cele alcoolice.

 

Berea, o industrie de 1,5 mld. euro, este astfel marele perdant al măsurii de reducere a TVA la 9% pentru toate produsele agro-alimentare, dar şi pentru băuturile nealcoolice şi serviciile de alimentaţie publică.

 

Berea este cea mai mare categorie din segmentul băuturilor care este ocolită de această măsură, ce se aplică în schimb băuturilor răcoritoare. Vânzările de bere au fost anul trecut de 1,5 mld. euro anul trecut, potrivit unui calcul ZF care a avut în vedere o piaţă de 14,9 milioane de hectolitri şi un preţ mediu de 1,68 de euro în HoReCa şi 0,81 de euro în retail.

 

Vânzările de bere s-au redus anul trecut cu aproximativ 9%, evoluţie pusă de berari pe seama creşterii accizei. Cei mai mari producători locali de bere sunt Ursus, Heineken, Bergenbier şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB).

 

“Berea, fiind un produs cu alcool, este exclusă de la reducerea de TVA (de la 1 iunie – n.red.). Ar fi bine dacă Guvernul va lua în considerare, ca atunci când vine vorba de mersul la restaurante, oamenii să aibă un tratament unitar, pentru că altfel lucrurile vor fi foarte complicate. Imaginaţi-vă cum va fi să mergeţi la restaurant şi să aveţi o notă cu produse cu TVA de 24% şi altele cu 9%. Ar fi bine dacă s-ar trage o linie, ar fi mai simplu”, este de părere Onno Rombouts, ma­naging director al Heineken Romania.

 

El a laudat măsuta luată de Guvern şi este de părere că va ajuta întreaga economie, nu doar sectoarele vizate dorect, deoarece va lăsa mai mulţi bani în buzunarele consumatorilor.

 

“Reducerea va avea un impact pozitiv asupra economiei, oamenii vor avea o putere de cumpărare mai mare şi, în final, acesta este un factori puternic pentru toate industriile şI toate categoriile.”

Heineken a avut o cifră de afaceri de 253 mil. euro în 2013 şi se află pe locul doi în timpul companiilor din industria locală a berii, în funcţie de cifra de afaceri realizată.

 

De cealaltă parte, Coca-Cola şi Pepsi, companii care au avut afaceri cumulate de aproximativ 550 mil. euro în 2013, se numără printre marii câştigători ai reducerii de TVA.

 

Coca-Cola HBC România este liderul pieţei de băuturi răcoritoare şi are pe plan local trei fabrici în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei şi 14 puncte de distribuţie. În 2014, compania a avut afaceri de 410 milioane de euro.

Pe de altă parte, Pepsico, prezent pe piaţa locală a băuturilor răcoritoare prin compania Quadrant-Amroq Beve­rages, are pe plan local două fabrici, una în localitatea Dragomireşti (judeţul Ilfov) şi una în Covasna, operate de îmbuteliatorul Quadrant-Amroq Beverages.

 

Sursa foto

Sursa

Please reload

Parteneri