Organizația HORA susține actuala...

18/09/2019

Ministerul Finantelor a agreat p...

07/08/2019

Specialiștii din industria HoReC...

17/04/2019

​HARTA INTERACTIVĂ a turismului...

13/04/2019

Specialiștii din industria HoReC...

02/04/2019

Hochland relansează gama de spec...

26/03/2019

1/5
Please reload

UniChef Romania, proiect educational pentru bucatarii profesionisti

01/04/2016

Unilever Food Solutions a organizat, la sfarsitul anului 2015, un roadshow destinat industriei foodservice, care a reunit bucatari profesionisti din toata tara. Cu ocazia evenimentelor din cadrul acestui roadshow, Unilever Food Solutions a pus bazele lansarii unui nou concept: UniChef, proiect educational menit sa vina in ajutorul tuturor chef-ilor din bucatariile profesionale. Despre acest proiect, cat si despre strategia companiei de a fi aproape de clientul horeca, am stat de vorba cu Cristina Dima, country manager, Unilever Food Solutions.

 

Ce reprezinta proiectul UniChef Romania?

UniChef Romania este un proiect educational prin care bucatarii la inceput de cariera invata in mod practic, de la bucatari experimentati, despre ultimele noutati din piata horeca, trenduri internationale, acumuleaza cunostinte si informatii din domeniu. Cursurile au loc in orase principale din Romania: Bucuresti, Cluj, Oradea, Iasi, Brasov, Constanta, Suceava si vor fi sustinute de 17 bucatari de renume.

 

Care este sursa acestei initiative?

Proiectul educational UniChef este o initiativa locala, care a aparut ca urmare a discutiilor avute de-a lungul anului trecut cu clientii nostri. Este o idee care a pornit de la bucatari, este un proiect construit impreuna cu bucatarii-profesori ce vor preda in cadrul UniChef si pe care vom continua sa il crestem pas cu pas, pe baza feedback-ului deschis al tuturor celor implicati (cursanti si profesori).  De aceea sunt convinsa ca este un proiect croit pe nevoile clientilor nostri si ca va aduce un plus in bucatariile profesionale, in piata horeca din Romania. Este un proiect in care personal cred foarte mult!

 

Cand incepe, cine are acces si ce facilitati au cursantii?

Proiectul UniChef se desfasoara in perioada martie- decembrie 2016, dar il vedem ca pe un proiect pe termen lung, care, cu siguranta, va continua si in anii urmatori. Incheierea editiei UniChef 2016 va fi marcata de aparitia unei colectii de retete inspirate, semnate de bucatarii-traineri. Selectia in acest program o facem impreuna cu reprezentantii nostri de vanzari. Toti participantii, atat bucatarii experimentati, cat si noua generatie de bucatari, vor avea acces la o platforma online cu circuit inchis, unde vor gasi toate cursurile, informatiile, poze, video si alte materiale utile. Pe langa cunostintele acumulate si experienta pe care o traiesc in comunitatea UniChef, cursantii vor fi provocati sa participe si la un concurs cu retete, marele premiu fiind o zi de training pentru tot personalul din locatia lor.

 

Ce poti spune despre evenimentele Unilever Food Solutions de anul trecut?

Evenimentele noastre de anul trecut au avut loc la Cluj, Iasi si la Bucuresti si au reunit peste 700 de bucatari profesio­nisti, manageri de locatie si distributori. In cadrul lor, participantii au descoperit ultimele noutati si trenduri din piata si au asistat la sesiuni de live cooking, fiecare eveniment devenind un adevarat show culinar.

 

La Cluj si la Iasi atmosfera a fost sustinuta de cei doi Executive Chefs Unilever Food Solutions: Laszlo Szabolcs si Robert Voicu. La Bucuresti acestia au avut doi invitati speciali: Executive Chef Alexandru Filip, Restaurant Beluga din Mamaia si Executive Chef Stefan Popescu, Hotel Pullman.

 

Ce noutati ati lansat pentru bucatariile profesioniste in ultima perioada?

In cadrul evenimentelor au fost lansate produsele Knorr Primerba, o gama cu solutii creative si gustoase pentru bucatarii profesionisti care isi doresc aroma ierburilor de gradina in retetele lor pe tot parcursul anului, indiferent de sezon. Gama a inspirat atat retetele din show-urile culinare, cat si provocarea lansata bucatarilor profesionisti de a trimite propriile retete inspirate de cele noua produse Knorr Primerba. Mai multe detalii despre castigatori pot fi gasite pe site-ul inspiratidebucatari.ro/noutati.

 

In demersul de a intelege cat mai bine piata, ce tendinte ati sesizat in obiceiurile de consum si cum au reusit operatorii horeca sa tina pasul cu ele?

Din studiile si cercetarile pe care le deti­nem putem trasa cateva directii foarte puternice, si anume dorinta consumatorilor de a avea o experienta gastronomica com­pleta atunci cand sunt intr-o locatie horeca, asteptarile ridicate, presiunea de a primi totul, fara compro­mis (mancare buna, pre­turi bune, servicii impecabile). Am putea numi aceasta tendinta good food = good life.

 

Capata amploare trendul bucatariilor deschise, in care bucatarii devin actori principali, iar apropierea de client creste, aceasta transparenta conferind consu­matorilor controlul si accentu­an­du-le increderea si loialitatea.

 

O alta tendinta este explozia in domeniul digital. In digital se intampla totul: selectia, decizia de cumparare, comanda online, rezervarea si evaluarea experientei.

 

Power food este o alta tendinta, alegerea de a consuma ingrediente care aduc beneficii multiple (diverse seminte, verdeturi, condimente). Legumele capata o importanta mai mare in meniuri.

Sectorul horeca tine pasul cu aceste tendinte prin introducerea in meniuri alternative vegetariene, un exemplu ar fi burger-ul vegetarian, extinderea ofertei de salate si garnituri, precum si prin digitalizarea afacerilor; acum aproape toate restaurantele sunt prezente pe retelele de socializare fiind mult mai aproape de consumatori, iar viitorul deschide multe oportunitati de a creste afacerile si loialitatea clientilor utilizand instrumente specifice online.

 

Ce asemanari si diferente sunt fata de alte tari europene, vazute din perspectiva furnizorului de produse pentru horeca?

Aceste tendinte sunt mai accentuate in alte tari europene, evident, dar isi fac deja simtita prezenta si in Romania, unde ne asteptam sa se dezvolte intr-un ritm accelerat.

Unilever Food Solutions in Romania

 

– Unilever Food Solutions are in portofoliu brandurile Knorr, Carte D’Or, Hellmann’s sau Rama, menite sa ii ajute pe bucatarii profesionsti sa aiba cele mai bune ingrediente si solutii pentru a-si mentine afacerea profitabila, sa castige timp pretios, sa obtina un gust constant, plin de savoare, sustinand in acelasi timp creativitatea in a crea retete desavarsite.

 

– Din 1995 in Romania sub umbrela Bestfoods, apoi din 2001 ca Unilever Food Solutions, compania ofera zi de zi inspiratie culinara si comerciala bucatarilor si managerilor de restaurante. Fiind prezenti in peste 74 de tari, au experienta colaborarii cu bucatari din intreaga lume. Impreuna cu ei si cu cei peste 230 de bucatari UFS, reusesc sa genereze idei, produse si retete care sa vina ca raspuns la provocarile zilnice din bucatariile profesioniste.

 

 

sursa

Please reload

Parteneri