Organizația HORA susține actuala...

18/09/2019

Ministerul Finantelor a agreat p...

07/08/2019

Specialiștii din industria HoReC...

17/04/2019

​HARTA INTERACTIVĂ a turismului...

13/04/2019

Specialiștii din industria HoReC...

02/04/2019

Hochland relansează gama de spec...

26/03/2019

1/5
Please reload

Cum a fost la Top Culinary Trends 2016

Top Culinary Trends a devenit intr-un an de la prima editie, cel mai asteptat si important eveniment gastronomic de la noi. Organizat de catre Asociatia Bucatarilor si Cofetarilor Profesionisti - Top Hospitality in parteneriat cu  revista Trends HRB, ziua de miercuri, 2 noiembrie, a strans in cea mai vasta sala din Hotel Radisson Blu, peste 400 de participanti. Ca si cum vestea ca atatia oameni au dezvoltat un interes activ in a-si continua educatia culinara nu era de ajuns, o proportie covarsitoare dintre ei, usor de recunoscut dupa tunicile impecabile, erau chiar bucatari. Ceea ce graieste zgomotos despre principalul trend: dorinta de evolutie individuala si colectiva, intr-o industrie cu rani adanci.

 Programul bine alcatuit, cu demonstratii culinare, intrerupte de pauze de networking si alternate cu seminarii pe subiecte de actualitate a facut ca evenimentul sa fie “sold out”. Asta s-a simtit din energia cu care s-a umplut sala, intr-un “timeframe” comparabil cu o tura de bucatar intr-un restaurant aglomerat.

 

 Chef Cristi Serb a deschis cu emotii evenimentul, pregatind un “plating" pentru trei persoane pe o placa de ceramica, intr-un joc de inaltimi, culori si texturi ce si-a propus sa scoata in evidenta cel mai sezonier ingredient al toamnei: dovleacul. Tanarul castigator al concursului televizat “Chefi la cutite” a creat acest platou spectaculos in timp ce a raspuns intrebarilor curioase si personale ale publicului despre experienta participarii la o astfel de competitie, viata dupa “show” si propriile provocari.

 

Chef Nico Lontras continua propriul demers de redefinire a bucatariei romanesti dar mai ales de redefinire a perceptiei romanilor despre gastronomia din acest spatiu geografic. A facut o istorie a “sarmalelor", poate cele mai dezbatute si controversate cateva zeci de grame de carne tocata, 1695 marcand "prima reteta de sarmale in Romania, fara orez, cu carnea tocata la cutit si cu ghimbir”.

 

 Sommelier-ul de cafea al brand-ului Nespresso, Virgil Dumitrascu, a sustinut o prezentare educativa despre cafea in general si despre gama variata de produse pe care le reprezinta, moment indulcit de prezenta lui Chef Ciprian Zobuian. Acesta din urma, “artisan patissier-chocolatier” a creat o farfurie spectaculoasa prin simplitatea cromatica si complexitatea texturilor, folosind intr-o nota foarte personala cafeaua Nespresso.

 

 In stilul care ne aminteste un pic de materia preferata din scoala generala - pauza - holurile unuia din cele mai de top hoteluri din capitala au vuit de bucatari si oameni din industrie bucurosi de ocazia reintalnirii, a networking-ului de cea mai buna calitate, a noilor oportunitati de business. Toate acestea incurajate de mirosul de cafea si desenele in spuma de lapte Bardezzi,dulciuri Ana Pan la standul Mobexpert Horeca, produse gourmet Tres Bon, mici gustari pregatite de Chef Aida Parascan in parteneriat cu uleiul Spornic sau de Chef John Menumorut, powered by ParmaFood.

 

Urmatoarele aproape doua ore, sub indrumarea Dianei Talpos, General Manager CV Event Management Services, s-a dezbatut subiectul resurselor umane, poate cea mai dureroasa si urgenta problema din industrie. “Panel”-ul, bine alcatuit din reprezentanti de seama ai managementului ospitalier, si-a propus o abordare 360 a subiectului. Astfel, au vorbit Daniel Mischie, Chief Operating Officer - Grupul City Grill, Octavian Moldovan, Director General Adjunct - Sheraton Hotel Bucuresti, Calin Ile, Presedinte Federatia Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), Oana Coanta, Chef Manager - Bistro de l’Arte Brasov, Sebastian Georgescu, Cofondator si Administrator  - American Hotel Academy si Cofondator – Modern Academy of Culinary Arts.

 

 

Dupa masa de pranz, pe scena au urcat Chef Joseph Hadad, Chef Adrian Hadean, Chef Ioan Florescu si Florin Itu, co-fondator si partener Bucharest Street Food Festival si Bucharest Gourmet Festival. Fiecare cu o perspectiva unica si la fel de valoroasa, au dezbatut, sub moderarea lui Laurentiu Mata, Project Manager Top Hospitality si Chefs Network subiectul “inovatii, solutii si trenduri in gastronomie”, cu concluziile: produse cat mai locale, cumparate cat de mult posibil de la tarani, participarea la concursuri internationale e imperativa pentru a afla “trend”-urile, fine dining la preturi cat mai accesibile posibil, cat mai mult si mai divers street food si mai multa blandete si respect. 

 

 A doua parte de demonstratii a inceput cu gadget-uri utile, aproape indispensabile in lucrul la standarde inalte cu volume. Chef Liviu Preda, reprezentand Fresco Expert, a povestit cu mult farmec si realism despre gatitul zilnic pentru clienti pretentiosi din 127 de camere de hotel. 

 

 

L-a urmat Chef Ciprian Nicolescu, Executive Chef Ramada Plaza Craiova, care a facut o demonstratie live a propriului slogan “obsession for perfection”, creand doua farfurii, “marea si pamantul” - reinterpretari culinare ridicate la rang de arta.

 

 Invitatul special al evenimentului, moment “powered by” Unilever Food Solutions, a fost Chef Christian Sturm-Willms, bucatar care a adus restaurantului Yunico din Bonn, anul trecut pe vremea asta, prima stea Michelin. Poate la fel de interesant a fost ca asistenta lui, cea care face parte din echipa mica a bucatariei din Germania si care a facilitat comunicarea la eveniment, este romanca. Demonstratia practica a vizat tehnici si mici secrete in prepararea unor farfurii de “japanese fine dining” insa adevarata plus valoare a venit din raspunsurile avizate la intrebarile curioase ale publicului. Subiectul, evident, orice mic detaliu legat de obtinerea unei stele Michelin.

 

 Succesul evenimentului este usor de contorizat in “like"-uri pe “social media” si poze la panou, sau prin simpla prezenta intr-un numar atat de mare pana la finalul evenimentului. Adevaratul efect este insa in starea de spirit ridicata, optimismul si metaforica suflecare a manecilor participantilor. Iar asta o demonstreaza deja pasul important spre un viitor comun facut de ANBCT Romania si Asociatia Bucatarilor si Cofetarilor Profesionisti - Top Hospitality - o asociere pe cat de controversata, pe atat de necesara si de perspectiva. 

 

 Lista de parteneri, fara de care evenimentul nu ar fi fost posibil:
Selgros Cash & Carry, Unilever Food Solutions, Albalact Horeca Top, Macromex Horeca, Mobexpert Horeca, Nespresso, Spornic, Smoorahug, Tres Bon, Robot Coupe, Profructta, Fresco Expert, Alexandrion, Nordic, Marathon Distribution Group, GastroExpert, Bloemen International și Parmafood

Please reload

Parteneri