Organizația HORA susține actuala...

18/09/2019

Ministerul Finantelor a agreat p...

07/08/2019

Specialiștii din industria HoReC...

17/04/2019

​HARTA INTERACTIVĂ a turismului...

13/04/2019

Specialiștii din industria HoReC...

02/04/2019

Hochland relansează gama de spec...

26/03/2019

1/5
Please reload

Grupul City Grill, investitie de 250.000 de euro intr-un program de formare profesionala

23/02/2019

Criza de personal calificat din Romania s-a acutizat foarte mult in ultimii ani, iar perspectivele nu sunt deloc bune. Cel mai afectati sunt angajatorii din industria turismului si ospitalitatii. Fara sprijin din partea statului, companiile au inceput sa caute singure solutii. Asa este si cazul Grupului City Grill care, prin Academia City Grill, pregateste personal pentru HoReCa. In plus, incepand de anul acesta, Grupul se implica direct si in pregatirea profesionala a tinerilor de liceu. Investitia in scolarizarea elevilor (54 la numar) se ridica la 250.000 de euro.

 

Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill, este unul dintre speakerii conferintei WS2GROW. Daca vrei sa afli mai multe informatii despre piata muncii, tendintele din recrutare si retentie, vino la conferinta WS2GROW. Participarea este GRATUITA. Inscrie-te aici.

 

La Grupul City Grill, toti managerii provin din randul angajatilor, multi pornind chiar de la pozitii entry level. Grupul ofera angajatilor posibilitatea de a invata o meserie, atat de pe urma experientei directe cu mediul de lucru, cat si datorita cursurilor de formare profesionala pe care le organizeaza. In 2017, Grupul a infiintat Academia City Grill care pregateste personal. In cele 6 luni, cat dureaza cursurile, candidatii sunt angajati pentru diverse roluri. Anul acesta, la Academia City Grill vor fi disponibile cursuri pentru fiecare pozitie si nivel de experienta.

 

"Avem campanii de atragere pentru toate categoriile de persoane, incercam sa atingem nevoile fiecareia. Pentru tinerii elevi suntem locul unde pot practica si invata o meserie, sa-si construiasca o cariera. Pentru studenti suntem o sursa de venit atunci cand ei sunt disponibili pentru a munci in paralel cu scoala sau in vacante. Celor din provincie le oferim sansa de a avea un loc de munca in capitala. Celor mai in varsta le dam oportunitatea de a munci cateva ore pe zi si la pensie pentru a-si creste veniturile", a declarat Daniel Mischie, CEO Grupul City Grill, pentru wall-street.ro.

 

De anul acesta, alaturi de Liceul Mihai Bravu din Bucuresti, Grupul ne va implicam direct in educatia tinerilor de liceu. "Am infiintat 2 clase in sistem de invatamant dual. Avem in grija 54 de copii carora vrem sa le insuflam pasiunea de a lucra in domeniul ospitalitatii. Investitia noastra pentru cei 3 ani de studiu este de aproximativ 250.000 euro", a precizat Daniel Mischie.

 

Intrebat ce strategii foloseste Grupul City Grill pentru atragerea si retentia talentelor, Daniel Mischie a raspuns: stabilitatea locului de munca, salariile care vin intotdeauna la timp, accent pe dezvoltarea profesionala a oamenilor.

 

"Venim in intampinarea tinerilor cu concursuri, competitii si suntem in pas cu tehnologia. Anul acesta lansam o platforma de comunicare intre angajati, un mediu online unde se pot cunoaste, isi pot transmite aprecieri, se pot organiza in comunitati de interese diverse pentru a impartasi experiente. Avand 1.400 angajati, fiecare zi este o provocare", a adaugat acesta.

 

Grupul are un sistem de bonusare pentru fidelitate, iar un punct important este ca in restaurantele Grupului exista un rulaj destul de mare astfel ca si castigurile extra-salariale, din bacsis, sunt cu mult peste medie si ii ajuta pe angajati sa isi creasca veniturile.

 

Poate mai mult decat toate astea, suntem parte dintr-o organizatie care isi pastreaza atentia fata de oameni si care, in ciuda dimensiunilor, pastreaza un aer antreprenorial. Iar asta inseamna ca suntem deschisi catre idei, ca apreciem initiativa, feedback-ul si avem o atitudine relaxata", a mai spus Daniel Mischie.

 

Si exact de asta au nevoie tinerii angajati, cei din generatiile Y si Z. Sa fie lasati sa inoveze, sa li se dea libertatea de a crea, dar si sa aiba un mentor care sa le dea incredere, sa fie ascultati, sa li se respecte ritmul de lucru.

 

Generatiile noi de angajati vor autonomie, program flexibil, sunt foarte interesati sa creasca in cariera, cat mai repede, sunt foarte atenti la echilibrul dintre viata personala si profesionala. Sunt mai vocali si mai putin dispusi la compromis, dar in acelasi timp depun foarte mult efort si sunt foarte eficienti cand obiectivul companiei se reflecta in obiectivele profesionale. Apreciaza siguranta si seriozitatea si isi doresc recunoasterea meritelor

 

In fapt, cea mai importanta lectie pe care Daniel Mischie a invatat-o de la angajatii din generatia Millennials este ca " "yes, we can" nu este o poveste din filme".

 

"Nu conteaza cine suntem, ce varsta avem, ce rol avem, putem influenta lucrurile si putem schimba lucrurile. Si preocuparea pentru viata personala, pe care cei din generatia X sau baby boomers le-au pierdut in vedere, le-au regasit datorita lor. De asemena, empatia si preocuparea pentru activism si impact social de care dau dovada sunt doua caracteristici care ne inspira", a completat Mischie.

 

Noile generatii de tineri intra in campul muncii cu o multime de nevoie si de cerinte, la care angajatorii, ca sa fie siguri ca ii vor retine in companie pentru o perioada lunga de timp, trebuie sa fie atenti. Angajatorii care mentin o relatie buna cu tinerii angajati sunt cei care inteleg ca trebuie sa se adapteze si care sunt dispusi sa se schimbe.

 

"As spune ca se adapteaza angajatii la organizatii in aceeasi masura in care organizatiile se adapteaza si restructureaza pentru in accord cu angajatii. Succesul unei afaceri, continuitatea pe piata, evolutia acesteia sunt posibile doar atunci cand te adaptezi, cand esti dispus sa te schimbi si atunci cand ai curajul sa incerci lucruri noi. In ansamblu, nevoile angajatilor nu se schimba fundamental: ei au nevoie de un loc de munca stabil, venituri corecte in raport cu munca depusa, un mediu placut, sa fie respectati, sa li se acorde incredere si autonomie. Realitatea este ca angajatii care beneficiaza de toate aceste lucruri sunt cei performanti, cei in care poti avea incredere, cei carora, in mod real, le pasa", a declarat Daniel Mischie.

 

Cea mai buna metoda de recrutare cu care CEO-ul Grupului City Grill nu a dat gres niciodata este programul de recomandari. "Este cel mai bun feedback din partea angajatilor nostri. Faptul ca recomanda rudelor, prietenilor sa se alature grupului City Grill indica faptul ca se simt bine alaturi de noi. Daca-ti place la un loc de munca atunci ai incredere sa-l recomanzi. Acest tip de recrutare ne asigura mai mult de 50% dintre noii angajati", a precizat Daniel Mischie.

 

Exista lider perfect?

 

Tinerii au nevoie de mentori care sa le dea incredere in ei, sa ii asculte, sa le sustina ideile, sa ii motiveze si sa le valideze rezultatele.

 

"Un lider trebuie sa conduca prin exemplu pozitiv, aceasta este baza. Nu poti sa fii lider predicator, fara sa demonstrezi tu ceea ce predici. Pur si simplu, nu poti mentine increderea colegilor daca nu vad la tine ceea ce astepti de la ei. Apoi, este adaptarea stilului propriu la stilul fiecarei persoane cu care interactionezi, pentru a-l provoca sa -si utilizeze calitatile. Unii oameni au nevoie de o autonomie mai mare, altii au nevoie sa invete ceva din tot ce fac, unii au nevoie de caldura, altii prefera o abordare mai distanta. Trebuie sa fii capabil sa de adaptezi, pentru ca nu merge sa fii doar intr-un fel. Pentru a deschide potentialul, trebuie sa apesi pe butoane intr-un mod personalizat. Fiecare rezoneaza la alta combinatie, iar misiunea unui lider bun este sa o gaseasca pentru fiecare coleg", a explicat Daniel Mischie.

Please reload

Parteneri