In ciuda faptului ca americanii au consumat tot mai putina carne de vita in ultimii 10 ani, burgerii raman un produs de baza in horeca din SUA. Un nou studiu Mintel scoate in evidenta doua aspecte esentiale: peste 80% dintre americani considera burgerul ca fiind o buna sursa de nutrienti si acelasi procent sunt dispusi sa plateasca mai mult in horeca pentru burgeri facuti cu ingrediente premium.
Popularitatea burgerului in SUA este arhicunoscuta, iar acest lucru este demonstrat de recenta cercetare Mintel, care arata ca trei din cinci americani, respectiv 62% din cei 2.000 de intervievati au raspuns ca adora burgerii. Cu toate acestea, din cauza imaginii proaste a carnii de vita din ultima perioada, asociata cu probleme de sanatate, consumatorii horeca sunt din ce in ce mai interesati de o gama larga de alternative, cu alte cuvinte de burgeri non-traditionali. De fapt, aproape jumatate dintrei cei care au raspuns la sondaj spun ca ar fi interesati de burgeri din carne de pui (46%), iar doi din cinci (42%) vor burgeri din carne de curcan. O alta parte a respondentilor au afirmat ca li s-ar parea interesant ca burgerii sa contina carne de bizon, printre optiunile disponibile acum in foodservice-ul american.
Mai putina carne de vita
Interesul pentru burgeri facuti cu alt tip de carne decat cea de vita este cel mai evident printre generatia Millenalilor, care se declara cea mai deschisa la tendintele alimentare ce pun accentul pe sanatate. In consecinta, acestia spun ca detalierea ingredientelor din meniu precum si includerea de ingrediente noi, reprezinta factorul principal in alegerea unei locatii, in defavoarea alteia (64% dintre respondenti). In ceea ce priveste burgerii, millenalii isi doresc ca acestia sa contina carne de pui, in proportie de 52%, in loc de traditionala vita, dar nu refuza nici carnea de curcan si, de ce nu, alternativele vegetariene si vegane. Cel mai important lucru ce reiese din cercetarea Mintel este faptul ca millenalii sunt generatia care alege preponderent burgeri facuti cu alt tip de carne decat cea de vita. „Cu toate ca majoritatea americanilor considera ca burgerii sunt o buna sursa de substante nutritive, acest lucru indica mai degraba faptul ca burgerii nu reprezinta pentru consumatorul horeca din SUA o problema pentru sanatate. Insa asta nu inseamna ca ei vad traditionalul burger de vita ca cea mai sanatoasa alegere din meniu“, explica Caleb Bryant, analist horeca, Mintel. „Mai mult, am observat ca scaderea generalizata a consumului de carne de vita nu a afectat semnificativ categoria burgerilor, cu toate ca tot mai multi clienti de restaurante isi doresc burgeri alternativi. Consideram ca burgerii ce nu apartin retetelor traditionale castiga teren deoarece reprezinta o noutate, aduc acel factor <wow>, fiind diferiti pentru majoritatea consumatorilor, motiv pentru care introducerea lor in meniu reprezinta un factor major diferentiator pentru un restaurant, fie el QSR, fast casual, fine dining sau de alta natura“, adauga Bryant.
Spuneti clientilor o poveste
Trendurile care indica spre o alimentatie mai sanatoasa sunt principalele care dicteaza inovatia pe segmentul burgerilor non-traditionali, dupa cum reiese din studiu, care demonstreaza ca 79% dintre respondenti considera ca animalele hranite in mod natural, cu iarba si nu cu ingrasaminte chimice, care se bucura si de conditii de crestere conforme cu noile tendinte (free-range) produc o carne de calitate mai ridicata, decat septelul crescut in regim industrial. Astfel, peste 40% dintre americani spun ca isi doresc ca meniurile horeca sa contina mai multi burgeri facuti din carne de vita obtinuta prin aceasta metoda. Mai mult, cunoasterea originii sau sursei de provenienta a carnii reprezinta un alt factor decisiv in alegerea restaurantului, in special printre tineri, care afirma in procent de 60% ca isi doresc sa existe o trasabilitate completa a procesului de crestere si productie, din ferma si pana in farfurie.
„Gustul considerat superior, calitatea si impactul asupra sanatatii sunt toate aspecte care fac din burgerii obtinuti prin metoda free-range un instrument esential de marketing pentru restaurante. Clientii horeca sunt interesati nu doar de produse culinare care sunt benefice pentru sanatate, ci doresc sa ramana cu un sentiment de multumire, oferit din cunoasterea originii produselor si modului in care animalele sunt tratate“, explica analistul Mintel. „Acest lucru este cu atat mai important cu cat cei care frecventeaza locatiile se asteapta de la ele sa vina cu o poveste, mai precis meniul sa fie prezentat in asa fel incat sa genereze nu doar interes in a comanda preparatul, dar si care este istoria din spatele acestuia. Iata o alta oportunitate pentru restaurante sa iasa in evidenta, in fata magazinelor retail, care ofera carne de vita ambalata, ce nu prezinta informatii detaliate catre consumator“, adauga Bryant.
Oamenii sunt dispusi sa plateasca mai mult
Restaurantele fac eforturi sa reinventeze burgerii, astfel incat sa mentina treaz interesul consumatorilor in acest produs de baza pentru societatea americana, lucru dovedit de datele care arata ca mai putin de 20% dintre consumatorii horeca din SUA considera burgerul ca fiind o alegere plictisitoare si invechita. Exemple concrete in acest sens se regasesc in studiul Mintel Menu Insights, de unde reiese ca denumiri precum „cheesburger“ sau simplu „burger“ in meniu au scazut in popularitate cu 15% si respectiv 6% intre 2012 si 2015. Insa o descriere apetisanta precum „bacon burger“ sau „southwest burger“ se afla in prezent in crestere cu pana la 34%.
Aproape 50% dintre consumatori au declarat ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru burgeri premium in restaurante, iar printre ingredientele considerate ca fac parte din aceasta categorie se numara chifle cu crusta, branza de tip kaiser si burgeri-briose, toate acestea inregistrand o crestere de 93% in preferintele de consum din 2012 si pana la finalul lui 2015. In mod similar, 50% dintre americani isi doresc o mai mare varietate de branzeturi in burgeri, iar restaurantele se pare ca se adapteaza usor, pentru a satisface noile trenduri de consum. Concret, toppinguri de branza din categoria „generica, nespecificata“ au scazut cu 11% in vanzari, pe cand burgerii cu mozzarella sau cu branza pepper jack au inregistrat o crestere de 29% si respectiv 11% in perioada T4 2012-T4 2015. „Faptul ca burgerul ramane un preparat de baza in horeca americana este un lucru cert, insa restaurantele trebuie sa faca eforturi pentru a scoate in evidenta ceea ce pot oferi aparte, special, din acest punct de vedere“, spune analistul Mintel. „Exista o oportunitate majora pentru locatiile horeca sa-si extinda optiunile de ingrediente si toppinguri, astfel incat sa iasa in fata concurentilor, cu atat mai mult cu cat este dovedit faptul ca americanii isi doresc o reinventare a acestui produs clasic. Mai mult decat atat, sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru ingrediente premium si pentru un preparat pe care cu totii il adora“, concluzioneaza Bryant.