Călin Ile (FIHR): Pierderile în...

01/06/2020

Corina Martin (FAPT): Solicitam...

17/03/2020

72 de evenimente de Street Food...

05/03/2020

ANBCT Romania a incheiat anul 20...

08/01/2020

Cele 7️ produse tradiționale din...

08/01/2020

Masterclass „Bella Italia” dedic...

04/12/2019

1/5
Please reload

DOP și IGP, două din secretele gustului Cremeria Emilia

16/08/2016

 

 Cremeria Emilia s-a deschis în Centrul Vechi în martie 2015, cu emoțiile și așteptările rezervate dar pline de optimism pe care orice antreprenor le are în prima zi de “open for business”. Într-un an jumate, succesul gelateriei a depășit și cele mai curajoase calcule și a deschis calea unei extinderi rapide în București-Băneasa Shopping City, Afi Palace Cotroceni și Mamaia-Caelia Beach, cu promisiuni de noi locații în capitală și restul țării pentru sfârșitul anului curent și începutul lui 2017.  

 

Locurile fruntașe în toate topurile verii cu gelaterii, conținutul online generat permanent de clienții noi și vechi și promovarea organică sau “din gură-n gura” demonstrează o eficiență fantastică a combinației: marketing - locație - preț - produs.  
  
Ne-am interesat cel mai mult de produs - poate cea mai cremoasă înghețată din București, ambalată, expusă, servită într-o manieră unică, este nucleul a ce se poate numi "experiența Cremeria Emilia”. I-am întrebat care sunt câteva din cele mai solicitate “gusturi” iar ceea ce am descoperit să aibă în comun a fost mențiunea “DOP” sau “IGP”, care adesea trezește întrebări din partea curioșilor. 
  
DOP înseamnă "Denominazione di Origine Protetta" și este garanția unui produs italian de cea mai bună calitate. Cum sugerează și numele, această certificare este o promisiune făcută consumatorului că produsul respectiv, în cazul Cremeriei, fisticul, este un produs local, artizanal, obţinut după metode tradiționale. Fisticul lor vine din Sicilia, unde i se mai spune și “aurul verde”, fiind un produs extrem de prețios: recoltat o dată la doi ani de toată populația - tineri, bătrâni, studenți, copii - care timp de o lună în septembrie strâng și usucă fructele verzi. Cu o aromă dulce, delicată și parfumată, cu un conținut mare de grăsime și de un verde unic, fisticul sicilian este extrem de apreciat în Europa și Japonia, reprezentând cea mai importantă resursă economică a zonei.

 O certificare la fel de respectată deși ceva mai puțin strictă decât DOP, este IGP sau "Indicazione Geografică Protetta”, o garanție că materia primă a înghețatei Emilia, “Nocciola Piemonte” și “limoni di Sorrento” este produsă în ariile menționate. Prima, aluna de pădure, cu o formă perfectă, aromă puternică și ușurința decojirii neegalată, este universal considerată pentru aceste calități, cea mai bună din lume. Lămâia din Sorrento este superioară citricelor din alte zone pentru parfumul intens și îmbietor și pulpa zemoasa iar recolta făcută manual este o poveste separată despre exigență, contactul fructului cu solul fiind prevenit cu orice preț. 

 

 
Înnebunitoare sunt toate gusturile Cremeria Emilia cu sau fără certificările italiene, biscuitele lor ștanțat, adăugat fiecărei porții de înghețată la final fiind garanția unui produs final excelent. 
  

Please reload

Parteneri