top of page
Celli Romania Sisteme de Filtrare.png

Chef Cezar Predescu a lansat un nou restaurant pe scena gastronomică a Bucureştiului.

„Suntem amplasaţi în cartierul Primăverii, în nordul Bucureştiului. Avem două in­trări, cea din strada Herăstrău numărul 4, şi cea din Bule­vardul Primăverii. Am ales această locaţie întrucât este o zonă rezidenţială care se potriveşte conceptului de vilă în care oaspetele se poate simţi ca acasă“, spune chef Cezar Predescu, cel care a creionat conceptul gastronomic şi designul restaurantului Caupona


„Restaurantul are o capacitate restrânsă, fapt ce ne permite să avem o suprafaţă destul de mare dedicată zonelor de service şi producţie, de care au nevoie localurile de acest tip.“ Restaurantul Caupona are o capacitate maximă de 50 de clienţi, fapt ce permite personalului să acorde timp şi atenţie oaspetilor.


Lucrările de amenajare a restaurantului, crearea şi dezvoltarea conceptului, toate au început acum zece luni. „Putem spune că, în mare măsură, am realizat tot ceea ce ne-am propus“, spune chef Cezar Predescu. El lucrează în acest domeniu de peste 20 de ani, având experienţă atât pe piaţa locală, cât şi pe cea din Italia. De altfel, experienţa din Italia l-a inspirat în crearea actualului concept.


„Conceptul gastronomic, ca şi amplasarea, dezvoltă o identitate puternică. Astfel, extinderea se efectuează doar printr-o linie de evenimente personalizate, dar care au drept scop o experienţă uni­că, creionată în jurul clientului.“


Filozofia restaurantului şi oferta sa gastronomica sunt strict de sorginte italiană. „Ţinem cont de teritoriu (terroir) şi de ingredientele pe care ni le oferă acesta.“


Bucătăria este una bazată pe calitatea produsului şi pe sezonalitate. Astfel, în meniu se pot găsi trufe albe sau un peşte de captură, în funcţie de sezon. „Avem şi o zonă de confort, unde se regăsesc preparate tradiţionale, dar şi aici venim cu o propunere creativă care ne diferenţiază.“


Chef-ul e de părere că materiile prime excelente stau la baza unui business gastronomic durabil. În ceea ce priveşte Caupona, acestui „ingredient“ extrem de important din reţeta de business i se adaugă şi o tehnică actuală, contemporană, în ceea ce priveşte bucătăria.



Totodată, într-un scenariu de pandemie precum cel actual, localul se diferenţiază în piaţă prin faptul că a fost construit în jurul conceptului de „privacy“ (intimitate) şi de maximă siguranţă. Tocmai de aceea numărul de clienţi e limitat la 50 per serviciu.


Scena gastronomică a Bucureştiului, precum şi cea a marilor oraşe de provincie au început să se dezvolte în ultimii ani, în piaţă apărând localuri pe toate segmentele de preţ şi clienţi. Totuşi, în continuare, România nu are niciun restaurant înscris în ghidul Michelin, cea mai importantă distincţie în domeniu. Cele mai bune restaurante din lume primesc stele Michelin - de la una la trei -, dar sunt şi localuri menţionate în ghid, fără a fi încununate cu stele, acesta fiind un semn că sunt pe drumul cel bun.



„Referitor la ghidul Michelin, cel mai vechi şi cunoscut ghid de referinţă pentru hotelurile şi restaurantele europene, România nu este prezentă pe harta gastronomică a acestuia pentru că Michelin este un ghid stradal. Iar structura noastră de străzi şi autostrăzi nu permite încă prezenţa ghidului pe piaţa românească“, spune chef Cezar Predescu. El speră însă ca, în curând, să ne alăturam şi noi, urmând modelul Sloveniei, o ţară nou intrată în universul Michelin.



„Am avut ocazia să intrăm în ghidul Michelin în Italia şi, cunoscând bine acest sistem, cred că este un semn de recunoştinţă la nivel profesional care încununeză cariera unui chef şi recunoaşte standardul de excelenţă al unui restaurant. Că vom fi noi sau altcineva, important este să reuşim“, adaugă el.


Cezar Predescu face referire la restaurantul Perpetual din Roma, care spune el că a fost inclus în ghidul Michelin. Acesta este un concept lansat de cheful român acum circa şase ani. Acum el a revenit acasă cu un alt proiect - Caupona - şi consideră că România merită să fie pe harta gastronomică a lumii, chiar dacă drumul este lung şi foarte dificil.




„Proiectul Caupona nu şi-a propus să meargă în direcţia ghidului, chiar dacă oferim o experienţă culinară deosebită. Rămânem cu filosofia de a fi un restaurant de top, cu aspiraţia de a crea un client cât mai exigent, care să ridice standardele noastre şi ale concurenţilor noştri“, conchide el.



Caupona


Bd. Primaverii, nr. 56

Bucatarie italiana contemporana