2015 va fi un an plin de evenimente si targuri profesionale dedicate horeca, motiv pentru care, in aceasta editie a HRB expert, vom vorbi despre primele trei manifestari care contureaza inceputul de an.
Bocuse d’Or, unul din cele mai prestigioase concursuri organizate in lumea tinerilor bucatari profesionisti, a avut loc in luna ianuarie, in cadrul Salonului International dedicat Ospitalitatii si Industriei Horeca (SIRHA), la Lyon. Cei mai buni dintre cei buni au prezentat la Bocuse d’Or noi tehnici de preparare, precum si cele mai noi tendinte, in fata unei audiente formata din peste 2700 de persoane. Prestigiosul trofeu a fost castigat anul acesta de Norvegia, (cu 5 premii la activ pana acum). Pe locul al doilea s-a situat SUA, iar pozitia a treia a fost ocupata de Suedia. SIRHA a gazduit, de asemenea, alte doua manifestari horeca: Cupa Mondiala a Patiserilor, devenita o referinta in industria de profil, precum si Cupa Internationala de Catering, care a fost anul acesta castigata de Franta.
O mie de bucatari
Ceea ce a inceput in urma cu 20 de ani ca manifestare bienala, cu doar 65 de expozanti din 13 tari, a ajuns anul acesta la o editie aniversara care gazduieste 4800 de expozanti si 80,000 de vizitatori din peste 120 de tari. Totul este la superlativ, pentru ca este vorba de Gulfood, targul international dedicat alimentatiei si ospitalitatii din Dubai, organizat in februarie.
La aceasta a XX-a aniversare a Gulfood Dubai, peste 1300 de bucatari profesionisti si-au etalat maiestria in arta culinara, in cadrul Salonului Culinar International al Emiratelor, organizat in asociere cu Emirates Culinary Guild. Probele la care au participat chef-ii le-au solicitat indemanarea, eficienta si puterea de a lucra in echipa, pentru a-si atinge obiective diverse, de la concursuri practice de gatit, pana la crearea unui bufet, sau a unor preparate speciale pentru banqueting. Salonul Culinar de la Gulfood a fost jurizat de un panel format din 25 de experti internationali, mandatati de World Association of Chefs Societies (WACS), pentru a evalua evenimente culinare din intreaga lume.
„Este nemaipomenit sa observam cat de mult a crescut Salonul Culinar, nu doar cantitativ - am inceput in 1987 cu 16 concurenti - dar si calitativ. Azi, show-ul este gazda celor mai importante talente si locul perfect pentru chef-i sa faca networking si sa-si impartaseasca din maiestria lor“, este de parere Uwe Micheel, presedinte al Emirates Culinary Guild, organizatorul Salonului Culinar.
Dincolo de gastronomia haute cuisine, Gulfood a reunit mii de produse alimentare si bauturi, dar si servicii inovatoare pentru restaurante si hoteluri. Mai mult, anul acesta a fost organizata a sasea editie a premiilor Gulfood Awards, o oportunitate importanta ce recunoaste excelenta si inovatia din industria F&B. Compusa din sase cetegorii si 10 premii diferite. Ceremonia a fost jurizata de un panel de experti independenti din industrie, in cadrul unei seri de gala, la hotelul de cinci stele Conrad Hotel Dubai. Evenimentul a fost observat de peste 1000 de lideri din horeca, F&B, bucatari, expozanti si clienti.
Tendinte hoteliere prezentate la Internorga
Evenimentele importante de anul acesta din horeca europeana continua cu deschiderea targului dedicat ospitalitatii din Hamburg, Internorga, organizat intre 13-18 martie.
Pe langa prezentarea celor mai recente inovatii in echipamente pentru bucatariile profesionale, Internorga pune un accent puternic pe tendintele hoteliere, in special pe diferentierea prin design si mobilier, precum si pe accesorii care fac o unitate sa se deosebeasca de celelalte din peisaj.
„Vom gazdui o multitudine de expozanti specializati pe design, mobilier, conversie hoteliera si vom prezenta cele mai recente tendinte pe aceste segmente, fie ca ne referim la lobby-ul de hotel, la bai sau la camerele de oaspeti“, explica Claudia Johannsen, director business unit la Hamburg Messe GmbH.
Potrivit organizatorilor, editia de luna viitoare a Internorga va fi si cea mai mare de pana acum, in conditiile in care targul horeca se extinde pentru a include o sectiune speciala, dedicata produselor de macelarie pentru horeca. In total, la eveniment sunt asteptati peste 1300 de expozanti, care isi vor prezenta cele mai noi produse, tendinte si inovatii.
In 2015, printre punctele de atractie ale evenimentului se numara Craft Beer Arena - locul in care se lanseaza noi sortimente de bere horeca si stiluri de servire, precum si prezentari interactive pe tema berii. De asemenea, pe langa formatele cu care targul si-a obisnuit vizitatorii, Internorga va introduce o zona dedicata noilor expozanti, dar si trend-forumul Pink Cube, Skywalk Table si LiquID Bar.