Cum a fost la "Hotel and Restaurant PR"
De Naked PR am auzit demult, de câteva ori am cochetat cu ideea de a mă înscrie la unul din cursurile organizate de Adelina Borțan și Raluca Cristea, cele două fete din spatele conceptului educațional; cel puțin o dată am suferit de-a dreptul că nu eram în oraș în ziua cu pricina.

Când au anunțat "Hotel and Restaurant PR" - short course, susținut de omul din spatele Hadar Chalet, mi-am organizat tot weekendul în funcție de asta. Pe de-o parte datorită curiozității mele în subiectele pe care le promitea cursul dar mai ales pentru că mă fascina Hadar Chalet. "Fascina" pare un pic exagerat spus, nu și când îți sună foarte familiar un nume deloc banal, fără să știi concret nimic mai mult decât ți-au transmis cateva poze: pensiune, undeva la munte, lux neopulent.
Cele patru ore anunțate s-au transformat în cinci, timp în care nu am verificat ceasul niciodată iar pe facebook, instagram și mail am aruncat un ochi doar în pauză - tata care mă tachinează că-mi petrec viața pe telefon și-ar fi făcut cruce.
Vinovată de o asemenea performanță se face Oana Toma, co-owner Hadar Chalet, una din cele două surori care se ocupă de business și Marketing Manager-ul unuia din cele mai vizibile hoteluri în online si offline deopotrivă.
Oana ne-a trecut destul de fugitiv prin "programă", a coordonat natural discuțiile si networking-ul între participanți dar mai ales, a fost autentică. Aș putea încerca să reproduc discuțiile despre mituri și realități în PR, dos and don'ts cu presa, gestionarea așteptărilor nerealiste ale clienților, tips & tricks în comunicarea eficientă. Dacă îți dai interesul și ai puțin "common sense" găsești răspunsuri la aproape orice în viața de zi cu zi și într-un google search mai aprofundat. Nu încerc nicidecum să minimizez aportul real de knowledge adus de curs, deși mi-ar fi plăcut să se vorbească ceva mai mult de zona "Restaurant PR".
Ce ne-a învățat Oana e mult mai valoros decat orice puteam nota într-un caiețel ca la școală: curajul de a fi autentic. Cred că nervii birocrației, frustrările aduse de câțiva oaspeți antipatici, micile detalii din rutina unui "hospitality worker" ne fac să uităm prea adesea de motivul pentru care am intrat în domeniul ăsta.
Entuziasmul de a face pe plac oamenilor, atenția separată pentru nevoile fiecăruia sunt secretele valoroase pe care le-am redescoperit prin cursul NakedPR - și se aplică cu umor, implicare și drag