top of page
970x250 (1).jpg
BANNER_EVENIMENTE_THP2.webp

Campanie ANAF pentru HoReCa: dacă nu primești bon fiscal, nu ești obligat să plătești

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat o campanie de informare pentru a reaminti clienților din restaurante, baruri, cafenele și fast-food-uri despre dreptul lor de a primi bon fiscal. În cazul în care comercianții refuză să emită și să ofere bonul fiscal, clienții au dreptul de a beneficia de bunul sau serviciul respectiv fără a achita contravaloarea acestuia, conform declarațiilor instituției. bon fiscal HoReCa


„În intervalul 1 iulie – 17 august 2025, inspectorii antifraudă fiscală au desfășurat controale în diverse locații din țară, utilizând datele din sistemul Ro-e-Case de marcat electronice. Obiectivul a fost verificarea respectării obligației legale de a emite bonuri fiscale pentru serviciile achitate în numerar de către unitățile de alimentație publică. Rezultatele acțiunilor antifraudă arată că, în unele cazuri, clienții au primit doar note de plată sau înștiințări, fără bon fiscal. Această practică este ilegală și afectează corecta colectare a veniturilor bugetare”, informează ANAF.

Astfel, ANAF reamintește că, la plata în numerar, clienții trebuie să solicite și să primească bonul fiscal, care este documentul obligatoriu ce atestă tranzacția. În cazul plăților prin card, clientul are dreptul să ceară emiterea și înmânarea bonului fiscal. bon fiscal HoReCa


O chelneriță zâmbitoare servește două persoane la o masă cu laptop și băuturi. Interior de cafenea, atmosferă prietenoasă.

La plata cu cardul de credit sau debit, operatorii economici nu sunt obligați legal să emită și să ofere bonul fiscal, dar acesta poate fi tipărit și furnizat la cererea expresă a clientului. Dacă comercianții refuză să emită și să ofere bonul fiscal, cu excepția cazului în care aparatele de marcat electronice fiscale sunt defecte și se emit chitanțe conform legii, clientul are dreptul de a obține bunul sau serviciul fără a plăti contravaloarea acestuia. „ANAF încurajează cetățenii să se implice activ în prevenirea și combaterea acestui fenomen. Prezența bonului fiscal este dovada plății serviciului și garanția că tranzacția a fost înregistrată și fiscalizată corect”, mai precizează agenția.



📌Pentru știri esențiale din domeniul HoReCa, insight-uri practice din Formare profesională, studii de caz despre Modele de business, tendințe care conturează viitorul ospitalității și analize de profunzime în Competiții culinare, urmărește TopHospitality.ro – destinația dedicată profesioniștilor din industrie care își propun excelență, acces la informație relevantă și oportunități de networking valoroase.


📩 Pentru opinii, propuneri sau colaborări, ne puteți scrie la pagina de contact

Comentarii


Abonează-te pentru a primi actualizări exclusive.

Ex. Restaurant Primavara

Ex. Manager de Restaurant

Pentru parteneriate sau colaborari

Persoana de contact: Laurenţiu Mâță

Email: laurentiu.mata@tophospitality.ro

© 2010 - 2025 Top Hospitality
  • Facebook
  • LinkedIn
bottom of page